تبلیغات
جدیدترین لینك ها ، مطالب و لوازم - اصول مهم موفقیت در تجارت
19 مهر 90  ساعت 14 و 25 دقیقه و 55 ثانیه

مجله اینترنتی نازلی عنوان مطلب : اصول مهم موفقیت در تجارت

این مقاله كه توسط ایمیل به دستم رسیده بود دید كاملی در مورد نحوه شروع و ادامه فعالیت تجاری ارائه كرده كه حیفم اومد اینجا منتشر نشه :

آغاز تجارت و اجرای طرح، مهم‌ترین و حساس‌ترین مقطع و مرحله برای بنا نهادن پایه‌های یك سازمان و شركت است. پس از بررسی و كارشناسی طرح، اجرایی منظم وهماهنگ، هدایت و پیشبرد طرح و آغازی ثمربخش، جزو آخرین مراحل عملیاتی یك مدیر كارآزموده است. در این مرحله سرمایه، زمان و اهداف شما باید از طرح درآمده و به اجرا گذاشته شوند. برای اینكه با اطمینان كامل و برنامه‌ای حساب شده به تجارت خویش ادامه دهید، به اصولی احتیاج دارید كه شما را دربرابر خطرها و خطاهای تجاری مصون نگه دارد و شما نیز با پیروی از این اصول، تجارت خویش را توسعه دهید و در این عرصه پایدار بمانید. برای آشنایی بیشتر با اصول موفقیت در تجارت و نحوه اجرای طرح‌های تجاری، با ما در این مقاله همراه شوید.


 *. نسبت به تجارت دیدگاهی همه جانبه و كلی داشته باشید و هدف خود را فقط صرف یك كالا نكنید. سرمایه خود را برای تولید و توزیع چندین محصول تجاری به كار برید. براساس تجربه‌های مدیران و كارآفرینان، تنوع، تفاوت و ویژگی‌های فردی از عوامل تاثیرگذار در توزیع محصولات به شمار می‌روند.

*. همیشه تمركز و اعتماد به نفس خویش را حفظ كنید. موانع كاری را زیاد جدی نگیرید، مهم‌ترین مساله دراین عرصه حفظ اعتماد به نفس، تمركز و صبر و آرامش است. از تصمیمات عجولانه پرهیز كنید و قبل از هرگونه اقدامی از راهنمایی‌های افراد باتجربه و مشاوره‌های كارشناسان استفاده كنید.

*. در ابتدای تجارت و آغازین ماه‌های آن زیاد بر روی سود شركت حساب نكنید، پس از گذشت یك دوره سه تا شش ماهه دقیقا پس از شناسایی، بازاریابی و تبلیغات می‌توان به سوددهی و میزان آمار فروش مراجعه كرد و دلایل كاهش و یا افزایش سرمایه اولیه را با تطبیق الگوها و معیارهای از پیش تعیین شده ارزیابی كرد.

*. دقیقا تجارت و حرفه‌ای را انتخاب كنید كه نسبت به آن علاقه، استعداد و مهارت كافی داشته باشید. بی‌علاقگی و احساس نارضایتی در كار موجب افسردگی، دلزدگی و خستگی می‌شود. نوع حرفه خودتان را براساس روحیه، دانش و مهارت خویش انتخاب كنید. به یاد داشته باشید، تنها خودتان می‌توانید استعدادهایتان را شكوفا كنید.

 

*. همیشه و در تمام مراحل، نحوه كار كارمندان و روند تجارت خویش را بازبینی و كنترل كنید. هیچ كس بهتر از خودتان نمی‌تواند زمام امور تجارت را در دست گیرد. مدیر باید همیشه در تمامی مراحل و موقعیت‌های حساس در اختیار شركت و در حمایت از كارمندان اقدامات مقتضی را به بهترین شكل انجام دهد.

 *. استراتژی‌ها، برنامه‌های كاری، طرح‌ها و اولویت‌های خود را همیشه پس از بازبینی و مشاوره‌های تخصصی به اجرا درآورید. هیچ‌گاه در این حرفه مستقل عمل نكنید، تجارت عرصه پرنوسانی است، كوچكترین اشتباه در معاملات تجاری موجب بروز مشكلات بسیار جدی در ادامه روند تجارت خواهد شد. متناسب با سرمایه خود تجارت كنید وهیچ‌گاه در میدان تجارت تمام سرمایه خود را به اجرا نگذارید.

*. تجارت به مردانی با روحیه، پرتلاش و آینده‌نگر احتیاج دارد. اگر واقعا چنین صفاتی ندارید، هرگز وارد این حرفه نشوید، زیرا با كوچك‌ترین بحران‌های مالی كنترل شبكه عظیم تجاری خویش را از دست می‌دهید و به جای حمایت و استقامت از شركت و كارمندان، میدان‌های رقابت و پیشرفت را به‌راحتی ترك خواهید كرد.

*. برآورد و تخمین هزینه‌های لازم برای راه‌اندازی طرح تجاری، سنجش و ارزیابی محیط تجاری و رقیبان، شناخت بازارهای تجاری و محصولات، آگاهی از نیاز مشتریان و درنهایت حضوری پررنگ و مقتدرانه در میدان رقابت، از اصول اولیه و نخستین راهكارهای راه‌اندازی یك كسب و كار موفق هستند كه كارآفرینان و مدیران با توجه به نقش و اهمیت خود باید آن‌ها را اجرا كنند و همیشه به قواعد این حرفه پایبند باشند.

*. همیشه سعی كنید نسبت به راه‌اندازی طرح‌های تجاری خویش واقع‌نگر، دوراندیش و مطمئن باشید. هیچ‌گاه تجارت را با رویاپردازی، اما و اگرهای واهی و احتمالات مختلف و بی‌اساس آغاز نكنید. با راه‌اندازی و آغاز به كار در این عرصه، عملا وارد بخش اجرایی خواهید شد، دیگر زمان بحث‌های تئوری و فرضیه‌های مختلف به پایان رسیده است، شما وارد دنیای پراز نوسان تجارت شده‌اید، بنابراین كوچكترین خطا و سهل‌انگاری در این عرصه، سرمایه شما را به خطر می‌اندازد و ادامه مسیر را با بحران‌های مختلف مواجه می‌كند.

*. با سرمایه كافی و به میزان همان اندوخته اولیه، تجارت خویش را آغاز كنید. از بلندپروازی و خطرپذیری اجتناب كنید. هیچ‌كس یك‌شبه ره‌صد ساله را طی نكرده است. دریافت وام‌ها و بدهی‌های سنگین، پس از مدتی كنترل و ادامه مسیر را برای شما غیرممكن خواهد كرد. بنابراین با همان سرمایه كم، اما مطمئن اندك‌اندك تجارت خویش را توسعه دهید، آگاهانه تصمیم‌های تجاری خویش را اتخاذ كنید، میانه‌رو، صبور و به آینده خوش‌بین باشید، زیرا هرموفقیتی كه كسب كنید، حاصل تلاش و سرمایه خوتان خواهد بود.

*. هیچ‌گاه اجازه ندهید فشارهای كاری به طریق مختلف روند پیشرفت تجارت شما را با مشكل مواجه كند. از حاشیه‌پردازی‌های بی‌مورد و فضاسازی‌های بی‌اثر با رقیبان خودداری كنید. فقط به فكر توسعه طرح‌های تجاری خویش باشید و همواره سعی كنید تا فضای رقابتی سالم، با دیگران ایجاد كنید.

 *. تجارت را تنها و مستقل انجام دهید، شریك تجاری به همان اندازه كه می‌تواند شما را در تجارت و اتخاذ تصمیم‌های مهم یاری كند، در بعضی مواقع با بروز دوگانگی و تردید در تصمیم‌گیری‌ها، شیوه‌ها و دیدگاه‌های مختلف، آینده و اساس تجارت شما را از بین می‌برد. به یاد داشته باشید، فقط حضور فعالانه و پویای شما در تحولات و معاملات تجاری و آگاهی كامل از نحوه تولید و توزیع محصولات می‌تواند ضامن موفقیت شود.

*. همیشه سعی كنید با تیمی كامل، پرقدرت و استفاده از بهترین شبكه متخصصان، مشاوران، بازاریابان و كارمندان حرفه‌ای تجارت خویش را آغاز كنید. یك شروع بی‌مانند و پرقدرت، انرژی تمام نشدنی مدیر در كار و برخورد صحیح با كارمندان، راندمان و فضای كاری را به شكل قابل توجه‌ای افزایش می‌‌دهد. بازتاب این انرژی مثبت به سرعت در تمامی فضای شركت پخش می‌شود و كارمندان با روحیه‌ای بی‌نظیر به كار ادامه می‌دهند. بنابراین تا زمانی‌كه از موفقیت طرح و اجرای آن مطمئن نشدید، تجارت خویش را آغاز نكنید، زیرا یك شروع ضعیف و بی‌ثبات نه تنها موجب بروز تصورات و دیدگاه‌های منفی می‌شود، بلكه انتخاب‌های بعدی را نیز با مشكل مواجه می‌كند.

*. لازم نیست در آغاز تجارت از تمام سرمایه خود استفاده كنید. می‌توانید به جای استفاده از چندین كالای پرهزینه برای فروش، از دو یا سه محصول متوسط، اما پرمخاطب شروع كنید. اندك‌اندك با افزایش سرمایه، روش‌های جدید را تجربه كنید، مهم‌ترین مساله در این عرصه داشتن سرمایه فراوان نیست، بلكه مهارت در جذب مخاطب است. بنابراین سعی كنید تا مهارت ارتباط با دیگران و تبلیغ تاثیرگذار را فراگیرید.

*. همگام و همسو با رقیبان و بازارهای تجاری پیش روید، نیاز بازار و مشتریان را بشناسید و درهمان راستا به فعالیت بپردازید. از فروش و توزیع صحیح كالاها اطمینان یابید و همیشه كالاهای با كیفیت و تضمین شده به مشتریان عرضه كنید. به یاد داشته باشید، شما جزئی از شبكه بی‌انتهای بازارهای تجاری هستید، بنابراین باید منطبق با اصول و معیارهای بازار و نیاز مشتریان، خود را هماهنگ كنید.

*. همیشه در ابتدا رقیبان تجاری، محیط بازار و مخاطبان و مشتریان خودتان را بشناسید، علایق، استعدادها و مهارت‌های خویش را بازبینی كنید و سپس طرح‌های خویش را به مرحله اجرا درآورید. هیچ‌گاه كارها را زیاد آسان فرض نكنید، هرحرفه‌ای در آغاز دشواری‌های خاص خود را دارد. با تمام انرژی برای رسیدن به اهدافتان تلاش كنید، هیچ‌گاه ناامید نشوید، بالاخره روزی موفقیت را احساس خواهید كرد.

. همیشه كاری را آغاز كنید كه متناسب با مهارت، استعداد، دانش و علاقه شما باشد. اصولا پرداختن به كارهایی كه در آن تخصص چندانی ندارید، نه تنها موجب شكست و از بین رفتن سرمایه می‌شوند، بلكه برای انتخاب‌ها و كارهای بعدی نیزمشكل‌ساز خواهند بود. بنابراین منطقی عمل كنید، متناسب با رشته دانشگاهی و تخصص خویش، شغل ایده‌آل خودتان را انتخاب كنید و درهمان زمینه به فعالیت بپردازید. آینده در دستان شماست، با انتخاب‌های شایسته و به موقع، آینده خویش را بسازید.

 

 *برنامه‌ریزی، به كار بردن طرحی مناسب و اجرای اهداف از اصول اولیه تجارتند. همان‌طور كه سرمایه‌گذاری و انتخاب مكان در تجارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اهداف و طرح‌ها نیز درجایگاه بسیار ویژه و حساسی قرار دارند. هرطرحی كه برای برنامه تجاری خویش دارید، باید قابل اجرا و تحقق‌پذیر باشد. واقع‌بین باشید و متناسب با قابلیت‌ها و سرمایه خود اهداف‌كاری را اجرا كنید.

*مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش كار، زمان آغاز آن است. بنابراین برای اجرای طرح‌های تجاری باید انرژی زیادی صرف كنید.

* تجارت خویش را با تحقیق و بررسی درباره نوع كالای تولیدی، آگاهی كامل از شبكه بازار و رقیبان و درنهایت اجرای صحیح برنامه‌ها پایه‌ریزی كنید. به یاد داشته باشید، آگاهی و شناخت رمز موفقیت است، بنابراین با بازبینی و اجرای روش‌های مناسب شرایط لازم برای پیشرفت را فراهم كنید.

* همان‌طور كه می‌دانید ماه‌های اولیه در تجارت بسیار حساس هستند، باید صبور باشید و به تلاش خود ادامه دهید. خود را مبارزی تصور كنید كه پل‌های پشت سر را از دست داده و تنها به افق موفقیت می‌نگرد، مقابله با رقیبان، جذب مخاطبان و كیفیت كالاها باید كاملا تحت كنترل شما باشند.

*سعی كنید با مدیران و كارآفرینان دیگر مشاوره و تبادل اطلاعات داشته باشید، از تجربه‌های آنان استفاده و روش‌های جدید را آزمایش كنید، برای عرضه محصولات بهتر با آن‌ها رقابت بپردازید و بازدهی محصولات را افزایش دهید.

*همیشه اركان اصلی تجارت خویش را در نظر بگیرید، شبكه مخاطبان، سرمایه‌گذاران، مشاوران و بازاریابان اجزای اصلی تجارت شماهستند، دیدگاه آنان مسیرهای نوینی را پیش‌روی شما قرار خواهد داد.

*ثبات، تداوم روند كار و محصول با كیفیت ساختار تجارت شما هستند، چرخ‌های تجارت شما حول این سه محور اصلی درحال گردشند. بنابراین با مدیریت و كنترل به موقع این موتور محرك را همیشه پایدار نگه دارید.

*هرگز مخاطبان را با ارائه محصولات خوش ساخت، اما بی‌كیفیت فریب ندهید. مخاطبان و مشتریان پایه‌های تجارت شما را تشكیل می‌دهند، داورانی بی‌مانند كه با انتخاب‌های شایسته خود و خرید محصولات شما، تجارت را پایدار نگه می‌دارند. بنابراین كیفیت و كمیت مناسب محصولات، از اصول اولیه تعهد یك مدیر و كارآفرین است.

*سعی كنید با ارائه محصولات با كیفیت، متنوع و ویژه مشتریان را جذب كنید. اجازه دهید مشتریان تفاوت در كیفیت محصولات را با برچسب‌های شركت شما بشناسند و از خرید و استفاده آن راضی شوند.

* هیچ فرصتی را در تجارت از دست ندهید، با تمام تلاش در این عرصه فعالیت كنید، لحظه‌ها را غنیمت شمرید و هر رویداد را به پدیده‌ای شگرف تبدیل كنید.

*قیمت و كیفیت مناسب اجناس، ازعوامل موثر در جذب مشتری است. استفاده از قانون سود كمتر، مشتری بیشتر همیشه بازتاب‌های مثبتی ایجاد خواهد كرد. بنابراین با كنترل كیفیت و نحوه صحیح عرضه محصولات و تبلیغ مناسب و واقعی، احتمال موفقیت خود را دراین حرفه افزایش دهید.

*هیچ‌گاه از مشورت‌ها و راهنمایی‌های افراد باتجربه غافل نشوید، زیرا بازار تجارت دانشگاهی بزرگ است كه هر روز درسی جدید برای آموزش دارد. هیچ‌گاه دراین عرصه مغرور نشوید، با وجود اطلاعات و مهارت‌هایی كه ممكن است در این حرفه آموخته باشید، بازهم به آخرین فوت كوزه‌گری نیاز دارید.

*هیچ‌گاه از مشاوره و راهنمایی گرفتن نهراسید، اغلب افراد در هر حرفه‌ای و درهر مقطعی از زندگی به راهنمایی و مشاوره نیازمندند، بنابراین برای ادامه در این مسیر هرگز نباید از طرح پرسش و سوال پرسیدن امتناع كنید. با استفاده از راهنمایی‌های افراد باتجربه، با اعتماد و جسارت بیشتری كارتان را ادامه دهید.

*اغلب موفقیت‌های بزرگ، حاصل مشاوره‌ها و همكاری‌های متخصصان و گروه‌های منسجم و هماهنگ بوده است. اتحاد و كار گروهی، افكار و موقعیت‌های بسیار مطلوبی را ایجاد خواهد كرد. تلفیق دانش، مهارت و استعدادهای افراد مختلف در طرح‌های گروهی همیشه نتایج شگفت‌انگیزی به باور خواهد آورد. بنابراین پیشنهادهای همكاری و مشاركت را جدی بگیرید و پس از بازبینی طرح درصورت امكان موافقت كنید.

*هیچ‌گاه تجارت را تنها برای افزایش سرمایه آغاز نكنید. به بیان دیگر، برای به دست آوردن پول، هركاری را انجام ندهید. قطعا پس از مدتی به سرمایه و اعتبار لازم خواهید رسید. اما آیا تمام اهداف شما از راه‌اندازی طرح‌های تجاری، فقط به دست آوردن پول است؟ اهداف خود را بازبینی كنید تا به پاسخی منطقی برسید. كارهای بزرگ به اهداف بزرگ احتیاج دارند، تجارت خود را جهانی كنید، به بازارهای جهانی قدم بگذارید و تفكرات خود را تغییر دهید. كسی با راه‌اندازی یك شركت تجاری به‌جایی نمی‌رسد. بنابراین به‌دنبال خلاقیت و نوآوری درحرفه‌های مختلف باشید، تغییرات و تحولات بنیادین را باتصورات خود اجرا كنید، ذهن را از فضای محدود خارج كنید. به توسعه شركت در سطح بین‌المللی بیندیشید و مبتكر طرح‌های نوین شوید.

*تمام برنامه‌ریزی‌های شركت تجاری خویش را براساس اصولی هدفمند و منطقی انجام دهید. از هزینه‌های اضافی خودداری كنید. كنترل امور را در دست گیرید و طبق معیاری مشخص سرمایه خود را افزایش دهید.

*تجارت همانند بازی شطرنج است. هرحركتی گام بعدی را می‌سازد، هرگونه فقدان و كاستی در مرحله بعدی ظاهر می‌شود. بنابراین باید كاملا منطقی و حسابگر بود. از تمام فرصت‌ها و لحظه‌ها، به بهترین شكل استفاده كنید. باید صبور بود و طرحی بی‌نقص اجرا كرد. از چالش‌های بزرگ و كوچك، تجربه‌های جدید ساخت و موانع را پیش‌بینی كرد. هیچ‌گاه در این حرفه عجله نكنید. تصمیمات مهم را با مشاوره افراد كارآزموده اتخاذ كنید.

همیشه یك گام جلوتر از دیگران باشید و اعضای تیم تجاری را حمایت كنید.

*آرام آرام، اما مطمئن گام بردارید. تجارت را با كالاهای كم‌هزینه و پرفروش آغاز كنید. ممكن است شروع كار بسیار سخت باشد، اما باید این مسیر و این دوران را با جدیت و تلاش فراوان پشت‌سر بگذارید تا به مراحل بعدی برسید. هیچ‌گاه خود را دست كم نگیرید، اعتماد خود را حفظ كنید و كارهای بزرگ را دردست گیرید.

*منابع، سرمایه، زمان و تلاش برای راه‌انداری طرح تجاری، عوامل موفقیت شما را تعیین می‌كنند. برای رسیدن به اهداف و رویاهای خود، باید خود و كارمندان‌تان را تشویق كنید.

*همگام با راه‌اندازی شركت، مهارت‌های خود و كارمندان را افزایش دهید، حضور در دوره‌های آموزشی و افزایش و ارتقای سطح علمی، شما را در رسیدن به‌اهداف و خواسته‌ها نزدیك‌تر خواهد كرد.

*سعی كنید ارتباط خوب و پایداری بامخاطبان و مشتریان برقرار كنید. اخلاق حرفه‌ای و ارتباطات موثر دراین حرفه شما را در پیمودن مسیر موفقیت یاری می‌كنند. ازنظرات و انتقادات مخاطبان برای افزایش كیفیت محصولات استفاده كنید.

* به سوالات و خواسته‌های مخاطبان احترام بگذارید. آن‌ها همیشه به‌دنبال كالاهای باكیفیت، مناسب و كم هزینه هستند. بنابراین با درك این واقعیت و آگاهی از نیاز آنان شبكه توزیع خود را ارتقا دهید.

* مشتریان و مخاطبان را براساس دارایی‌ها و خریدشان تقسیم‌بندی نكنید. به همه مشتریان احترام بگذارید و آن‌ها را راهنمایی كنید. به یاد داشته باشید، هیچ‌گاه تاثیر اولین تماس‌ها و برخوردها تكرار نمی‌شوند، بنابراین سعی كنید مشتریان با خاطره‌ای خوش از شما خرید كنند.

*بازاریابی و فروش صحیح محصولات، احتیاج به آموزش‌های تخصصی و مهارت‌هایی خاص دارد. همچنین توزیع به موقع و استفاده از تخفیف‌های فصلی، ازشگردهای تجارت به شمار می‌روند. بنابراین به‌جز قدرت مدیریت و كنترل اعضای شركت، باید در این بخش نیز از افراد باتجربه استفاده كنید.

*مدیریت، نظارت و هدایت از نخستین ویژگی‌های یك مدیر و كارآفرین به شمار می‌روند. درچنین جایگاهی باید با كنترل و دقت بر كار تمام پرسنل، طرح‌ها و برنامه‌ها موفقیت خود و آنان را تضمین كنید.

*همیشه سعی كنید بااتخاذ تصمیمات شایسته از بروز هر مشكلی جلوگیری كنید. از مواجه شدن باموانع نهراسید، روش‌های مختلف را به كار ببرید و آگاهانه و با مشاوره دیگران مشكلات را برطرف كنید.

* از اشتباهات دیروز، تجربه‌ای موفق برای فردا بازآفرینی كنید. لحظه‌ای از آموختن غافل نشوید، تجارت‌بازی اسرارآمیز و پیچیده‌ای است، با كاهش خطاها در این میدان پیروز شوید.

*با كارمندان صمیمانه رفتار كنید، به آن‌ها آزادی عمل دهید، ایجاد انگیزه ازعواملی است كه می‌تواند استعدادهای افراد را ظاهر كند. به آنان فرصت اثبات دهید.

*سعی كنید باحقوق و مزایای كافی، كارمندان را از خود راضی نگه دارید. آنان برای شكوفایی استعدادها و مهارت‌های خود به زمان، حمایت و آرامش احتیاج دارند.

*هدایت افراد و منطبق كردن آنان با خواسته‌ها و اهداف شما، كاری زمان‌بر و حساس است، هركس تصورات مختلفی دارد، راه نفوذ به افكار را بازیابید تا همیشه آنان را در خدمت گیرید.

* مهم‌ترین و اساسی‌ترین ركن این هرم موفقیت و سكان‌دار شركت و سازمان، خود شما هستید. بنابراین باید به خود و اهداف‌تان احترام بگذارید، رفتار شما سرمشق كاركنان‌تان است. به‌سلامت خود اهمیت دهید. خود را در طرح‌ها و فشارهای كاری غرق نكنید. صبور و میانه‌رو باشید و از شكست نهراسید.

* همیشه تعادلی مناسب میان كار و زندگی خود برقرار كنید. اهمیت زندگی كمتر از كار نیست. ساعات منظمی را به خانواده و ورزش اختصاص دهید. همه مسئولیت طرح‌ها را به تنهایی به‌دوش نكشید. به دیگران نیز فرصت دهید تا عقایدشان را مطرح كنند و دراین عرصه با شما همكاری نمایند.

* اجازه ندهید سختی‌ها و فشارهای كاری شما را از مسیر اصلی جدا كنند. مشكلات كوچك و بزرگ بااندكی تدبیر و آینده‌نگری به پایان می‌رسند. باید همیشه با پیش‌بینی‌های صحیح و به موقع جلوی آن‌ها را بگیرید، مشكلات و سختی‌های محیط‌كار را به كانون امن خانواده نیاورید. همیشه از راهنمایی‌های افراد باتجربه استفاده كنید. كنترل شبكه تجاری خویش را در دست گیرید و به آینده خوش‌بین باشید.

   


نظرات()   


جدیدترین لینك ها ، مطالب و لوازم

مجموعه ای از نفیس ترین لینکها، مطالب ، لوازم و عکس های اینترنت

با کلیک در اینجا به کانال رسمی دختران شیک بپیوندید



با کلیک در اینجا به کانال رسمی دختران شیک بپیوندید



<